Voordelen voor bedrijven

Een chatbot helpt je 24/7 bij het ondersteunen en afhandelen van routinetaken. Denk aan het opvragen van levertijden, wijzigen van gegevens of zelfs het registreren van klachten. Jouw klant wordt persoonlijk en op een consistente en laagdrempelige manier direct geholpen. 

VERHOOG DE SERVICE GRAAD

 

Lange wachttijden behoren tot het verleden. En de tijdens de chat gedeelde of gegenereerde data wordt ook nog eens direct verwerkt in de verschillende databases. Je kunt deze data vervolgens analyseren om de servicegraad nog verder te verhogen. Je bespaart veel kosten terwijl je conversieratio door deze goede klantenservice stijgt!

ONEINDIG VEEL MOGELIJKHEDEN

 

Chatbots besparen tijd en inspanning door klantenondersteuning te automatiseren en dit 24/7 zonder rekening te houden met openingstijden, piektijden, ziekte van medewerkers of onderbezette vakantieperioden. De mogelijkheden van chatbotssystemen gaan echter veel verder dan het geven van antwoorden op vragen. 

Chatbot inzet verbetert de customer experience

NIET ALLEEN KLANTENSERVICE

 
Chatbots worden naast klantenservice en conversieverhoging ook steeds meer ingezet voor andere zakelijke taken, zoals updaten van gegevens van klanten, het helpen organiseren van een vergadering, het afspraak maken of wijzigen bij de tandarts. Chatbots zul je daarom ook steeds meer gaan tegen komen.

Wil jij ook profiteren van de voordelen van een chatbot, neem dan contact met ons op. 

Alle voordelen voor bedrijven om een chatbot in te zetten

24-uurs service

 

snelle antwoorden

 

Verlaagt Kosten

 

Verbeterde gebruikerservaring

Verhoogt de klantenservice

 

gepersonaliseerde dienstverlening

vereenvoudigen van bestellen en verkopen

laagdrempelige vorm van communicatie

mogelijkheid om een klacht te registreren

inzicht in de communicatie

 

deskundige antwoorden

 

consistentie in antwoorden

 

directe vastlegging van communicatie in CRM