Snel contact? Conversatonial AI!

Je bezoekt een website. Na het lezen van de content of het bekijken van diverse producten en diensten heb je nog een aantal vragen. Wat is jouw gewenste manier van contact maken? Een brief schrijven, bellen, mailen, whatsappen of chatten? Jonge bezoekers willen tegenwoordig communiceren via de chat of whatsapp. Hoe speel je handig hierop in?

Het antwoord dat je zoekt is: chatbots. Chatbots zullen de klantervaring en de klantbeleving in een 24/7 markt verbeteren. Klanten willen tegenwoordig niet meer wachten. Ze willen ook na kantoortijden graag een antwoord hebben op hun vraag. Chatbots kunnen hier een positieve bijdrage leveren. Naast de reguliere contactkanalen, kun je de chatbot als een nieuw communicatiekanaal zien.

Conversational AI

Conversational AI is een verzamelnaam en omvat alle technologieën die communicatiekanalen automatiseren. Denk hierbij aan diverse berichtenapplicaties, spraakassistenten en vergeet de chatbots niet. Deze communicatiekanalen personaliseren de klantenervaring en speelt een belangrijke rol in de beleving van kopers.

Lat hoger en hoger

Klanten verwachten steeds meer van de verkopers en ze willen dus ook betere 24/7 klantenservice. Mensen zijn gewend om altijd en overal verbinding te hebben dankzij een volledige dekking van internet en de verschillende digitale diensten. Denk hier aan diensten als Netflix, Prime Video, Spotify en alle social media.

Waar is een Chatbot voor?

Het is tegenwoordig mogelijk om 24/7 met iedereen in contact te blijven en dus ook om altijd vragen te stellen en antwoorden te krijgen. Daardoor verwachten klanten dus ook dat hun vragen altijd beantwoord zullen worden ook al is het ver na sluitingstijd van de fysieke winkel, de openingstijden van een kantoor of klantenservice. Dit is makkelijk te ondervangen door het inzetten van chatbots. Conversational AI helpt bedrijven om de klantbeleving te verbeteren. Chatbots integreren hiermee naadloos met andere systemen

Waarom een chatbot?

Een chatbot helpt je 24/7 bij het ondersteunen en afhandelen van routinetaken. 

Denk aan het opvragen van levertijden, wijzigen van gegevens of zelfs het registreren van klachten. Jouw klant wordt persoonlijk en op een consistente en laagdrempelige manier direct geholpen. Daarnaast kun je een chatbot ook veelgestelde vragen laten beantwoorden. Zo krijg je inzicht in de vragen die mensen stellen en met welke zoekwoorden ze deze stellen. Daar kun je vervolgens marketing activiteiten op toespitsen of zorgen dat je mensen snel helpt met de zoekvraag via bijvoorbeeld Google.

Wat is een chatbot?

De, tijdens de chat, gedeelde of gegenereerde data wordt direct verwerkt in de verschillende databases en systemen. Je kunt deze data vervolgens analyseren om de servicegraad nog verder te verhogen. Je bespaart veel kosten terwijl je conversieratio door deze goede klantenservice stijgt!

Chatbot door Certigon

Chatbots van Certigon is een dienst ontwikkeld door Certigon. Wij maken een chatbot op maat voor jouw bedrijf die aan al jouw wensen eisen voldoet! Volgens Certigon kan in de huidige wereld van internet en digitalisering een moderne, duurzame bedrijfsvoering niet bestaan zonder software.

Wij bieden verschillende chatbot integraties met de meeste bekende communicatieplatformen

Er zijn integraties mogelijk met communicatieplatformen als Facebook, Chatwidget, Whatsapp, Skype en zelfs SMS. Deze platformen kunnen we koppelen aan bijvoorbeeld Exact, Microsoft Dynamics, Hubspot, Salesforce,Perfectview.  Maar ook bijna elk ander systeem dat je gebruikt. Meer informatie over integratie met jouw systeem kun je vinden op onze pagina backend integratie. 

Dit is echter nog maar een greep uit de mogelijkheden. Het is zelfs denkbaar om deze chatbots te connecten met eigen ontwikkelde softwaresystemen. In principe is het zo, dat als er ergens een datakoppeling mogelijk is dan kan de chatbot ermee worden geïntegreerd.

Toekomst

Chatbots besparen tijd en inspanning door klantenondersteuning te automatiseren en dit 24/7 zonder rekening te houden met openingstijden, piektijden, ziekte van medewerkers of onderbezette vakantieperioden. De mogelijkheden van chatbotssystemen gaan echter veel verder dan het geven van antwoorden op vragen. Chatbot inzet verbetert de customer experience. Chatbots worden naast klantenservice en conversieverhoging ook steeds meer ingezet voor andere zakelijke taken, zoals updaten van gegevens van klanten, het helpen organiseren van een vergadering, het afspraak maken of wijzigen bij de tandarts.

Chatbots zul je daarom ook steeds meer gaan tegenkomen en zijn de toekomst.